
وی در خصوص این باتریها گفت: ما باتریهای قابل شارژ شامل باتریهای لیتیوم و لیتیوم ایر که از جدیدترین مدلهای باتری به حساب میآید و در موبایلها، لپ تاپها یا ماشینهای الکتریکی که به طور مثال در کارخانه تسلا ساخته میشود مورد استفاده قرار میگیرد.
کریم پور گفت: شاید مهمترین بخش از کار در آزمایشگاه دانشکده مهندسی مواد این باشد که توانستیم با راهنمایی از اساتید تمام مراحل ساخت باتری از صفر تا صد را خودمان انجام دهیم؛ در واقع ما مواد داخلی این باتریها را نیز خودمان تولید کردهایم و در حال حاضر به دنبال ارتقاء این محصولات هستیم.
کریمپور بیان کرد: امروز ما در شرایط تحریم قرار داریم و بسیاری از کشورهای صاحب تکنولوژی این باتریها را به ما نمیفروشند، حتی مواد اولیه لازم برای ساخت آن نیز به سختی به دست ما میرسد و حالا که ما توانستهایم این نوع باتری را تولید کنیم هیچ شرکتی از ما حمایت نمیکند.
وی در خصوص سایر مشکلات موجود بر سر راه تولید این محصول به صورت انبوه گفت: بعضی از مواد اولیه مثل عناصر خالص هزینه بالایی دارند، خصوصا امروز که قیمت ارز بالا رفته و از طرفی هم در شرایط تحریم امکان خرید برخی از این عناصر نمیباشد و این دو در کنار هم چالشهای جدی ما به حساب میآید.
کریم پور با بیان اینکه امکان استفاده از مواد اولیه موجود در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما توانستهایم از سبوس برنج سیلیسیم تولید کنیم، سیلیسیم ماده اولیه گران قیمتی است که تهیه آن مشکل میباشد و جزوی از مواد اولیه لازم و واجب در تولید باتریهای قابل شارژ محسوب میشود.